Selamat ulang tahun

15 november 2018 - Candi Dasa, Indonesië

Gefeliciteerd met je verjaardag

15 november

Wakker wordend op mijn verjaardag denk ik gelijk aan mijn mannen. Mijn eerste verjaardag zonder Dick. Mijn eerste verjaardag ver van huis, en ver van Hidde-Jurre. Ik voel een traan over mijn wang lopen.

Afleiding voor mijn emotionele moment vind ik door op mijn telefoon wat nieuwsberichten te lezen. “Zangers Maan krijgt schrik van haar leven". Ik lees verder, "tijdens een liefdestripje naar Bali werden zij en haar vriend vannacht getroffen door een aardbeving", en dit lees ik, met ongeloof, omdat ik zelf ook op Bali zit. Ik denk aan Donald Trump, 'fake news'. Als ik later aan het ontbijt dit nieuws deel, blijkt het te kloppen. Het rammelen van mijn deur vannacht was geen beest, zoals ik dacht, maar een aardbeving. Geen 'fake news' dus, maar wel sensationeel weergegeven!

De sensatie over de aardbeving nog nauwelijks aan de kant te hebben gezet word ik verrast door the staff. Zij zingen mij toe en verrassen mij met een heuse verjaardagstaart en bloemen. Ik mag kiezen wat ik later wil eten voor lunch en er volgt ook nog een cadeau, een sarong met Balinees motief.

Ik ben onder de indruk van al de aandacht, het geeft mij een ouderwets verjaardagsgevoel. Ook vind ik het heel bijzonder om op mijn verjaardag, half november bij het zwembad in bikini, te genieten van de zon, af en toe even te zwemmen, en tussendoor een tropische versnapering te nuttigen.

's Avonds blijft de temperatuur tropisch, maar krijgt de avond toch een Nederlands tintje. Ter ere van mijn verjaardag gaan wij eten bij Vincent's (naar Vincent van Gogh). Het is jazz-avond met muziek van het Nederlandse Kika Sprangers Quintet, deze zomer nog op het North Sea Jazz, nu voor onze tafel op Bali. Mijn menukeuze, bij 30 graden Celsius is een heerlijk stoofpotje en ter afsluiting van de avond word ik nogmaals toegezongen.

Voordat ik ga slapen laat ik de dag nog even passeren. Het gevoel dat in mij opkomt is dat ik heb genoten van een fushionverjaardag, een dag met een combinatie van Oosters en thuis. Hoewel ik Hidde-Jurre heb gesproken heb ik thuis toch ook wel een klein beetje gemist. Denkend aan Dick begin ik te geloven dat hij, waar hij dan ook mag zijn, vandaag van mijn genieten ook heeft genoten.

1. Agaath:
    24 november 2018
    Sorry Tiny dat ik niet gereageerd heb op je verjaardagsverhaal en je dus ook niet gefeliciteerd heb.Bij deze nog🤝💋Fijn dat de mensen van het hotel je verwend hebben.Ik begrijp heel goed dat het dubbel was,zo zonder Dick en Hidde Jurre!Gelukkig ben je met je beste vriendin!