De reis is begonnen!

14 september 2023 - Kampen, Nederland

Zittend in de trein van Zwolle naar Schiphol denk ik: "De reis is begonnen!" Na gisteren een aantal stressmomentjes beleefd te hebben ben ik nu onderweg.

Gisteren, toen ik alle voorbereidingen op een rijtje zette kwam ik erachter dat ik de voucher voor de huurauto geprint moest tonen en dat ik mijn pincode van mijn creditkaart nodig heb om de huursom te kunnen betalen. Mijn printer krijg ik niet aan de praat en mijn creditkaart gebruik ik niet zo vaak, dus mijn pincode, zeg het maar?

De eerste uitdaging werd opgelost door de printshop.De andere uitdaging was lastiger. Ik herinneede mij dat ik een aantal pincodes op een briefje had geschreven. Na even zoeken vond ik het briefje in mijn werkkamer. Toen kwam de uitdaging welke code hoort bij de kaart, ik had keuze uit 3. Met de vraag of ik dat binnen mijn eigen account kon checken meldde ik mij telefonisch bij de Rabobank. De robot die mij te woord stond wekte irritatie op omdat ik meerdere malen de mechanische stem hoorde zeggen: "ik heb u niet verstaan" en "ik begrijp u niet". Nog een poging leverde een vriendelijke jongeman aan de lijn op. Nee, was het duidelijke antwoord dat is niet mogelijk. Een nieuwe pincode opsturen, het alternatief, bood ook niet de oplossing; met 3 dagen in huis, ben ik al 2 dagen onderweg. Dan bij de bankomat nog maar even geld pinnen en de pincodes proberen. Poging 1 was gelukkig raak!

Dan nog de idioterie dat ik mijn huis netjes achter wil laten. Van zolder tot en met begane grond gezogen, was weggewerkt, inclusief strijken etc, etc. En dit nog afgezien van rugzak inpakken en nog enkele werk gerelateerde bezigheden.

Na één zo'n dag ben je aan vakantie toe! En wat fijn, die is zojuist begonnen.