Nog meer proeven

15 september 2023 - Porto, Portugal

Het proeven krijgt een vervolg als ik een restaurantje zoek om te eten. Ik hoef eigenlijk niet te zoeken. Gisteravond heb ik al een keuze gemaakt toen ik nog even een rondje in de buurt van het hotel deed. Nu sta ik in de rij, maar het is me nog niet helemaal duidelijk waarom. Reservering van een tafel? Bestelling doen? Ik vraag aan de portugese dame voor mij wat 'het systeem' is. Zij geeft aan dat je 'moet betalen in advance', vertelt vervolgens voor welke specialiteit iedereen hier komt, pernil com queijo de ovelja( een broodje met vlees en gesmolten schapenkaas). Dat bestel ik dus.En passant loopt ze even naar haar man om te vragen om de tafel naast hen vrij te houden voor mij. Even later wil de dame natuurlijk wel weten hoe het smaakt. Het smaakt uitstekend! Superaardig, nietwaar?!

Morgen een reisdag, met de trein naar Valenca...en dan de grens over naar het Spaanse Tui. Hoe ik het laatste stukje afleg weet ik nog niet, maar dat zal wel loslopen. Tabé Porto, Spanje here I come.

1. Vera Schepman:
    16 september 2023
    Bom dia,
    Dit is ook mijn ervaring met de Portugezen, vriendelijk en behulpzaam, en een prachtig land ☀️
  2. Jaap:
    16 september 2023
    Ik zag de foto van jouw plekje
    Ik waarschuw de Spanjaarden dat je er aankomt