Jacob en Kate

19 september 2023 - Redondela, Spanje

Na even te hebben gerust, gedoucht en de nieuwsbrief voor de HLTC te hebben afgemaakt is het tijd voor een avondmaaltijd....Als ik hieraan denk en vooral waar ga ik heen, word ik uitgenodigd door mijn bovenbuurvrouw, (ja, weer een stapelbed, maar nu beneden en met gordijntjes, voelt als mijn eigen plekje), Kate from Ottowa.

Een half uur later zit ik met 3 Amerikanen (Mark, Jane en Frenn), 1 Canadese (Kate dus) en een Nederlander aan tafel. De ober is zo te zien niet zo blij met deze grote, internationale groep, en dan willen we ook nog apart betalen. Wij zijn wel blij, maar laat ik het bij mezelf houden. De merluza a la plancha is verrukkelijk en het uitwisselen van ervaringen is heel aangenaam. En hoe bijzonder dat de Nederlander Jacob heet, dan moet je bijna wel 'de camino' lopen. Voor mij bijzonder, hij woont in Zwolle, zijn ouders in Epe, dus, laten we zeggen om de hoek. En je komt elkaar tegen in Spanje.

Kate en ik besluiten de volgende ochtend samen op pad te gaan. Het blijkt dat we hetzelfde looptempo hebben, en blijven de hele dag samen. Wat interresant om onze werelden uit te wisselen, en wat mooi om elkaars redenen voor de camino te delen. Bijzonder ook dat er bepaalde synchronen zijn. Ergens op een rustpunt komen we Jacob tegen. Hij sluit aan. Samen bereiken we Redondola in de regen. Hier scheiden onze wegen, d.w.z. Jacob en ik verblijven in dezelfde albergue, Kate elders.

De tweede etappe was iets zwaarder. Niet zo zeer de lengte, maar de heuvels, die hebben wij in Nederland niet, en dat zorgt ervoor dat dit voor mij een nieuwe uitdaging is. Voor mijn gevoel ging het vanaf Mos alleen maar bergop! Pff, gelukkig wordt je dan op de top beloond met een mooi uitzicht! Het lijkt soms overigens of je alles aan kan. Je mindset verandert, regen of geen regen, heuvels, afstand, je loopt gewoon verder. Thuis begin ik me al af te vragen of ik al dan niet lopend naar het dorp ga, en hoe ver zou dat zijn? 1,5 km? Nu zeg ik bij het horen van de nog te lopen kilometers: oh, 9 dat is te doen, zijn we over de helft. Nog niet over de helft van de afstand naar Santiago, want dat is nog 87 km te gaan.

1. Marjan Rougoor:
    19 september 2023
    Goed bezig Tiny !
    Groeten,
    Marjan
  2. Jeannette Eilander:
    19 september 2023
    Wat een uitdaging en wat een prestatie. Watertanden. Zo heerlijk om je verhalen te lezen. Zet um op en vooral genieten van alles om je heen.
    Groet Jeannette