Delay

4 december 2022 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Onze reis was nog amper begonnen of was bijna gelijk beëindigd. Bij het inchecken voor de vlucht naar Vietnam werden onze visa niet geaccepteerd. Daar Vietjet geen risico wilde lopen ons ook weer mee terug te moeten nemen werd de koffer weer van de tranportband gehaald en daar stonden wij.

Gelukkig waren de grondstewards zo aardig om ons te helpen. Na contact met de Vietnamese douane werd mijn visum goedgekeurd. Simone kon via een spoedprocedure en na betaling van 85 USD haar visum aangepast krijgen. Alle 3 voornamen moesten op haar visum staan (terwijl er tijdens de E-visum procedure maar 2 in te voeren waren). Via whatsapp kreeg zij haar aangepaste document.

Eerder hadden wij al gezien dat onze vlucht vertaging had. Normaal gesproken ben je niet blij met 3 uur vertraging maar nu was dit een zegen. Zo stapten wij toch uren later in Vietnam in de taxi, die rook alsof wij in een Aziatische keuken stapten.

Inmiddels zijn we het oponthoud zo goed als vergeten en hebben wij alweer 2 dagen sightseeing Saigon achter de rug, met bezoeken aan koloniale gebouwen uit de franse tijd, het Reunification Palace en de Ben Thanh markt. Hoogtepunt vond ik het bijwonen van de  theatervoorstelling de AO Show in het historische Saigon Opera House. Een verhaal over het Vietnamese plattelandsleven versus het stadsleven met humor uitgebeeld door een grote groep jonge artiesten. Gebruikmakend van eenvoudige bamboe-rekwisieten, brachten zij door middel van dans, acrobatiek  en volk

smuziek een prachtig spektakel tot leven.

Morgen gaan we een uitstapje maken naar de Mekong delta. Je zou kunnen zeggen dat de Mekong, die zowel door Laos, Cambodja als Vietnam stroomt, de rode draad in onze reis is. Morgen dus de eerste kennismaking met deze rivier.

1. Boukelien van Dam:
    4 december 2022
    Erg leuk om mee te lezen Tiny en de foto's te zien. Zo reis ik een beetje met jullue mee!
  2. Rita:
    6 december 2022
    Het ziet er heerlijk relaxed uit!